velo-sport.sumy.ua

Велосипедисты Сумщины, объединяйтесь!

Текущее время: 21 янв 2018, 10:01

Часовой пояс: UTC + 2 часа [ Летнее время ]




Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 35 ]  На страницу Пред.  1, 2, 3
Автор Сообщение
СообщениеДобавлено: 30 дек 2017, 18:18 
Не в сети

Зарегистрирован: 29 апр 2009, 22:59
Сообщения: 762
Изображений: 2332
Откуда: Семипалатинск-Сумы
Частина 68 «Початок»
+-

Народжуємося ми з однаковими можливостями, але потрапляємо у різні умови і отримуємо різне виховання і знання. Доказ – усім відомий Мауглі, проте не з книги, а реальний. «Феральні люди» потрапили у світ тварин з народження і, проживши з ними 5-6 років, не мають достатніх розумових здібностей і не відрізняється від тварин. Це доказ – наскільки важливі перші роки для розвитку. Навіть діти, які росли у інтернатах з народження, відстають за психологічним розвитком на 5-10 років, оскільки їм не можуть приділяти достатньо уваги. Як це проявляється? Дитина може вчитися у 11 класі і знати купу матеріалу, але її поведінка та світогляд – як у молодшого школяра. На цьому про «маленький» період життя завершу і перейду до… школи.
У школі ми проводимо 10-11 років (якщо не рахувати дитсадка). В плані психофізіології найбільш ефек-тивний період життя – з 10 до 23 років. Є відоме твердження, що математики досягають піку досліджень до 20 років. Пізніше – мозок втрачає гнучкість аналізу… Та й і усі з нас добре згадають, як у дитинстві ми з легкістю могли запам’ятати текст з підручника або вивчити вірш. І що в цей важливий період ми отримуємо? Чому нас вчать у школі? Писати та рахувати, знати рідну мову та письменників, знати про природу… Багато різних аспектів, які роблять з нас Homo sapiens, а не Amoeba proteus! Проте, як наголошував раніше, чи такі важливі надані знання? Та й і вчитель може виявитися неадекватним і зламати психіку дітей. Підлабузництво у деяких квітне і навіть двієчник стане відмінником, якщо буде «повзати» перед вчителем. Ну і сто разів вже згадане кумівство – «свої» діти ніколи не отримують погані оцінки. Список можна продовжити, але зупинюся.
Сумно, що діти зіштовхуються з цією несправедливістю і потім негативно згадують школу…

Частина 69 «Фантик»
+-

Найскладніше завершувати розповідь! Лишилися деякі спогади та питання, які не знаю чи видалити, чи таки домучити … Отже, сунемо далі!
От і прийшла найцікавіша та найсуворіша частина. Вкотре скажу, що все написано нижче можу змінити з часом. Проте навряд…
Отже – освіта зараз як фантик від цукерки: красивий, але не потрібний. Вимагання добре вчити предмет і отримувати високі оцінки… Заучувати текст з підручника і перескакувати… Відмінники у пріоритеті, проте знання у країні не цінуються. Скільки випадків, коли з вищою освітою йдуть прибиральниками…
Мета школи – дати знання, і дати можливість дітям досягнути у житті успіхів і поступити в університет або технікум. Якби 11 років освіта дійсно вчила, то … Так ми знаємо багато, але чи потрібна ця інформація. Не можна давати знання, які не можна застосувати у житті. Оцінки у школі та університеті не важливі і завершивши школу та університет – більшість будуть працювати не за спеціальністю. І знову відсиджувати.
І найцікавіше – наша освіта побудована на моделі далекого 1088 року з Болонського університету, коли книга коштувала дуже дорого! Книги стануть дешевше, коли винайдуть друкування – лише у середині другого тисячоліття… А тоді єдиним способом навчання було перечитати книгу дітям. Але зараз у кожного є смартфон з доступом до Вікіпедії і будь-яка дитина може розповісти будь-що! Звісно, навчання багато важить і не треба його відміняти, але треба поміняти вектор – на те, щоб діти розуміли матеріал, а не зубрили його, вимкнувши мозок. Вчитель має ПОЯСНЮВАТИ, а не сидіти і диктувати… Тобто можна завчити число Пі, а можна показати дітям різницю довжини радіусу і діаметру кола! І що краще діти запам’ятають – сухі цифри чи демонстрацію «Чому число Пі дорівнює 3,14». Згадався випадок, коли новенька вчителька, щойно закінчивши університет, у одній з шкіл міста, дітей п’ятого класу змушувала писати конспекти по п’ять сторінок з підручника. Ото такі справи…
Діти – це особистості, а не роботи! Головне здоров’я дітей, вміння спілкуватися (висловлювати думки), ставити і планувати мету для життя, долати проблеми і перешкоди у житті, відстоювати свою позицію і не давати себе в образу… Ще слід додати знання англійської (як же без неї) і розуміння економіки (продаж та маркетинг).

Частина 70 «Фініта ля комедія»
Є помилки, які неможливо виправити. Є вчинки, за які не пробачають. Є рішення, про які шкодують усе життя. Але є вибір і він за нами.
Кузьма Скрябін


Лишилося два дні до завершення учбового року. Молодші класи радісно чекають завершення учбової епопеї, а от старші – стають все сумніше і серйозніше: вони готуються до екзаменів. Причому, з англійської та української мови-літератури з них вимагають як від студентів. Деяким навіть трохи допомагаю з англійської… І жахаюся від об’єму матеріалу!
Згадався сумний випадок з моїх студентських років, коли впродовж двох місяців нашу групу (складом бі-льше 30 душ), впродовж двох місяців, майже кожен день, викликали на перездачу екзамену. Викладач був жадібний і таким чином заробляв, бо за кожну перездачу йому платили гроші.

Краще б за корупцією так слідкували, як за випускниками на екзаменах
Народна мудрість


Частина 71 «Епогей»
Нет ничего благородного в том, чтобы быть выше кого либо
Э. Хемингуей

Останній дзвінок. З минулих шкіл для мене ця подія згадується як свято! Проте тут це виглядає сумно… дуже сумно. На п’єдесталі – директриса та начальство з колгоспу (якого біса вони там робили?) і діти-ведучі. Очікував, що на прощання випускникам скажуть добрі слова вчителі, але виступили директриса, завуч та начальство колгоспу. От і все. Уся увага лише керівництву школи! Навіть не поздоровили дітей, які приймали участь в олімпіадах.
Роблю декілька фотографій на пам’ять… І несподівано підбігають двоє хлопців, які за дисципліною і навчанням «шкутильгали» і просять сфотографуватися зі мною. Вийшло колоритне і незвичне фото з «двіє-чниками». Ну добре – фото з відмінниками у мене є ще з весни, а тепер от навпаки!
І ще з позитиву – найбільш незвичне на випускних це приймати від учнів квіти. Ну от хоч крізь землю провалися, а квіти візьми, бо діти образяться. Після випускного, знаходжу у школі вчителів Л.П. і В.М, з якими постійно спілкуюся, і віддаю їм квіти – для них це буде більш доречно.

Частина 72 «Post scriptum»
+-

Ось і все. Останній день у школі. У кабінетах все впорядковано і залишено купа документів новому вчителю. Журнали заповнені…
Щоб я зробив, якби рік тому мене попередили про усі проблеми цієї школи? Навряд погодився на ці випробування, хоча з іншої сторони – не було б цієї розповіді. Життя непередбачуване і іноді повертається не тією стороною… Не виходе тут написати «Happy end», але ось таке життя.
Зібрав речі і вийшов на зупинку. Проводить мене І.О. з дочкою – прожив у них майже півроку і вдячний йому за все, як і всім його рідним. Біля зупинки зустрічаю вчителів В.М. і Л.П., які теж прийшли мене проводити. Дають мені на згадку різні сувеніри. На серці стає тепліше – добрі люди є і це файно.
Ось і все. Кінець.

Буде ще довга історія з трудовою книжкою. Виявиться, що керівництво школи довго буде морочити мені голову з її поверненням. Проте, все вдасться. Хоча мені її зіпсують – поставлять не ті дати. Звісно на прощання скажуть зовсім не добрі слова.
Хочеться сподіватися, що наступний вибір у житті буде краще, але життя непередбачуване, і інколи не дає поблажок, а дає ще важчі випробування… Хоча все може й помінятися…

© Віктор Пархоменко, 2015–2017
For licensing or usage, please contact fullmetalekolog@gmail.com


Вернуться к началу
 Профиль Персональный альбом  
Ответить с цитатой  
СообщениеДобавлено: 31 дек 2017, 14:37 
Не в сети
Райтер-лауреат
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 19 мар 2009, 16:01
Сообщения: 2793
Изображений: 3613
Витя! Я "качнул" в Word с "Мордокнижки"... :Bravo: Можно "захерячить" рассылку? Разумеется, со всеми ссылями и авторствоми...

_________________
Єднаємось!!!


Вернуться к началу
 Профиль Персональный альбом  
Ответить с цитатой  
СообщениеДобавлено: 31 дек 2017, 14:48 
Не в сети

Зарегистрирован: 29 апр 2009, 22:59
Сообщения: 762
Изображений: 2332
Откуда: Семипалатинск-Сумы
да, конечно :drinks:
только спасибо скажу :OK:


Вернуться к началу
 Профиль Персональный альбом  
Ответить с цитатой  
СообщениеДобавлено: 10 янв 2018, 23:45 
Не в сети
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 02 май 2008, 15:19
Сообщения: 790
Изображений: 105
Откуда: Сумы
Велосипед: LeaderFox 09
Ekolog писал(а):
Частина 68 «Початок»
Згадався сумний випадок з моїх студентських років, коли впродовж двох місяців нашу групу (складом бі-льше 30 душ), впродовж двох місяців, майже кожен день, викликали на перездачу екзамену. Викладач був жадібний і таким чином заробляв, бо за кожну перездачу йому платили гроші.

З якого предмету це Вам так "свезло"?

_________________
Велосипед - тоже средство передвижения!


Вернуться к началу
 Профиль Персональный альбом  
Ответить с цитатой  
СообщениеДобавлено: 11 янв 2018, 13:38 
Не в сети

Зарегистрирован: 29 апр 2009, 22:59
Сообщения: 762
Изображений: 2332
Откуда: Семипалатинск-Сумы
То є давне минуле...
У кожному універі є подібні викладачі...


Вернуться к началу
 Профиль Персональный альбом  
Ответить с цитатой  
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 35 ]  На страницу Пред.  1, 2, 3

Часовой пояс: UTC + 2 часа [ Летнее время ]


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 2


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения

Перейти:  
Создано на основе phpBB® Forum Software © phpBB Group
Русская поддержка phpBB
Мобильный вид
Разработано и поддерживается сообществом "Velo-minus-Sport", г.Сумы, Copyright © 2006-2016
director@velo-sport.sumy.ua